Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



torsdag 6 september 2012

Blåvitt kök


I morse när jag väntade på kollegan jag samåker med passade jag på att ta några kort på köket. Tyckte solen lyste in så fint.Väntar man till kvällen har det hunnit bli skymning och det ljuset visar inte köket till dess rätta. 

Mattan som skymtar fram i vänstra hörnet är ett av mina Gekåsfynd!

 Tyget köpte jag i Hudiksvall och det är egentligen en gardinlängd.



Rosetter i samma tyg. Ett tips är att sätta en liten bit resår på ena bandet för att det inte ska bli lika stor påfrestning på banden när man sätter sig.



Gamla ärvda kopparna, och bakom skymtar en porslinsskärbräda.
 

Gillar verkligen dessa koppar.



Doftljuset köpte jag på IKEA. Brukar ha dem på toaletten men detta fick ta plats i köket.

Det blåvita uppläggningsfatet och tallriken är loppisfynd.
 
 Föll för det antika mönstret och tittar man noga ser man att de är väl använda. 

 Jag är riktigt nöjd med det blåvita tyget och de blå tillbehören. Köket känns så fräscht!

Imorgon är det veckans bästa dag om man frågar mig, fredag!








1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie