Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



lördag 8 september 2012

Lev i nuet

Det är inte alltid så enkelt som man kan tro att leva nuet. Eller leva i nuet det gör man ju men det är lätt att glömma bort att stanna upp och njuta av det. Jag är i alla fall en person som oftast har många bollar i luften och mycket som ska hinnas med på dagarna och stressar därför genom dem...
 
I allrummet på övervåningen står detta gamla slagbord med texten "lev i nuet" inskrivet på griffeltavlan. Den står där för att påminna mig när jag går förbi till toaletten för att göra mig ordning på morgonen och kvällen.
 
Igår när alla "måsten" var avklarade och jag kom hem till lagad mat avslutade vi kvällen med bio. Det är så skönt att krypa upp i soffan i vuxenoverallen med en filt och bara mysa och titta på film. Extra härligt nu när mörkret kryper på och kylan kommer närmare. Allrummet kommer att användas flitigt i höst.

 Man får faktiskt lite biokänsla, bara popcorn som fattas och röda sammetsgardiner!

Idag kommer mormor och morfar till stan. Jag och mamma ska möta upp dem och gå på loppisrunda. Det ska bli riktigt skoj. Hoppas på ett och annat "fynd", kanske något att ställa under slagbordet? Kvällen kommer att spenderas i goda vänners sällskap.

Ha en riktigt fin lördag och glöm inte att verkligen leva i nuet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie