Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 19 juni 2011

Jordgubbspaj a´la Emelie

Till efterrätt hade jag bakat en jordgubbspaj.

Har aldrig testat något dylikt men jag har fått pippi på att göra en smuldeg som innehåller kokos. Därför tänkte jag att det den måste passa perfekt ihop med jordgubbar.

Sagt och gjort så blev det ett prov som min svärmor och hennes sambo fick testa.




Ingredienser:

Sockrade och "potatismjölade" jordgubbar som lades i en smord pajform.
Över dessa hade jag på en smuldeg som innehåller:
ca 1-1,5 dl kokos
ca 1-2 dl socker
ca 2 dl havregryn
ca 2-3 dl mjöl
ca 100-150g margarin.

Ingredienserna "knådades" ihop till smuldeg.

(Jag höftade till för att få till en bra konsistens på degen)


Resultatet blev helt okej. Nästa gång ska jag nog ha i mer potatismjöl och inte dela på jordgubbarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie