Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



torsdag 15 december 2011

Jul i vårt kök

Dagens datum, 15 december, bara 9 dagar kvar till julafton!



I år har jag satsat på en rödvit jul i köket, medan vardagsrummet mer går i vitt och grönt.


Det känns riktigt bra att få in lite mer rödfärg. Allt som påminner om jul behövs nu eftersom snön fortfarande lyser med sin frånvaro....


Adventljusstaken på bordet


Gissa om jag blev glad när min underbara sambo kom hem med en påse full med presenter från Gränna!


Han vet hur han ska överraska han.


Vi får se hur länge de finns kvar! Gotta!

Glögg är något som går åt väldigt mycket i den vita sockerbiten. Bara lukten gör att det blir sådan julig stämning.


Som ni ser dricker vi Blossa, det är den vi verkligen har fastnat för.

En annan sak som jag vill slå ett slag för idag när vi är i köket är att koka risgrynsgröt i ugnen! Det är toppen om man är som mig, varken har tid eller lust att stå och röra i kastrullen för att inte gröten ska brännas vid. Gissa vad som blir kvällens middag, jo just risgrynsgröt!

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Jag kör också på rött i mitt kök och vitt/grönt i vardagsrummet :-)

    Va mysigt du fått till det, så härlig julstämning! Jag gillar gottehörnan, mums!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie