Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 19 december 2010

Trevlig fjärde advent

Hoppas ni alla haft en trevlig fjärde advent i snöyran som härjar utanför fönstren.



Igår var vi hem till min mormor och morfar på julmiddag. Min mormor kan laga mat vill jag lova. Supersmarrigt! Det fanns allt från sill och ägghalvor till rådjursfilé som min kusin skjutigt och potatisgratäng. Sedan hade hon gjort det så otroligt fint där hemma. Hon har också den vita lantliga stilen. Hennes hem skulle verkligen passa i ett inredningsmagasin! Med detta ville jag säga att jag själv blev inspirerad av att pyssla lite här hemma...


Eftersom i alla fall jag varit inne nästan hela dagen tog jag och Hendrik en liten promenad på kvällen. Rättare sagt granris och tallrisjakt! Det slutade med att vi tog hem två smågranar.

Tallris blev utplacerad lite varstans på undervåningen och det luktar så gott.

Överblick på mitt kök som börjar bli allt juligare.




Duken har min gammelmormor vävt (tror jag i alla fall).



Kuddfodralen har jag vunnit på Tradera. Tyckte det var roligt med initialerna, EH (Emelie och Hendrik). God Julkudden är inhandlad på Owes. Såg att det fanns lika på DollarStore när jag var dit sist.



Denna duk har min mormor broderat. Roligt att använda saker som man fått för länge sedan.




Sist måste jag visa en av granarna! Visst blev det fint!


Mormors virkade hjärtan och mina målade små "spinkbockar" pryder den.

1 kommentar:

  1. åå vicken fin liten gran :)) och den röda jul kudden :)) god jul

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie