Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



tisdag 30 mars 2010

Tjockpannkaka

Ojoj vad det är smaskigt. Kunde inte låta bli att ta en bild. Vi har ingen riktigt långpanna så jag gjorde pannkakan i en ungsfastform. Den blev riktigt snygg måste jag erkänna. Tog receptet ur "Annas kokbok".
Tror receptet var så här:
225grader i ugnen
4ägg som blandas ihop med
ca 5dl vetemjöl och 3/4tsk salt och ca 1 liter mjölk. (Ha inte i all mjölk på en gång utan tillsätt lite i taget så blir det lättare att få en klumpfri smet.)
Jag lät bacon stekt på sig i den ungsfastaformen innan jag hällde på smeten. Superlätt och som sagt supersmarrigt!



Efter maten har jag målat skåpen igen, omgång 2 och fortfarande lyser det orangt igenom... Suck.

3 kommentarer:

  1. Ser supergott ut!!! Hädanefter blir det nog ombytta roller gällande ugnspannkaka :-)
    kram mamma

    SvaraRadera
  2. När det gäller ommålning av gamla skåp så är det lätt att den skyddande "lacken" löser upp sig varpå det blir orange genomslag. Förr behandlade man möblerna så här för att få tex.björken att se ut som ett annat träslag !
    Har inget tipsa på vad du ska göra. Ibland är det bättre att dessa möbler får vara kvar i sin naturliga charm som det var tänkt från början!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är lätt att vara efterklok... Men det blir mindre orange efter varje omgång färg iaf. Skam den som ger sig!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie