Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



fredag 26 november 2010

Adventsljusstake

Såhär ser vår adventsljusstaken ut i köket.



Jag har fyllt träbrickan som jag tycker på så mycket om med ätbara saker som hör julen till.







Jag har bestämt mig för att blanda in lite rött och brunt eftersom köket går i ek. Det kan ju vara roligt att ha lite mer färg än bara vitt.



Decoupage på en tändsticksask.



Det är min svärmor som ledit mig in på det pysselspåret. Riktigt roligt faktiskt.


Att pynta apelsiner med nejlikor tycker jag hör julen till.



I år blev det mandariner istället eftersom de tog mindre plats på brickan...

Imorgon fortsätter pysslandet. Jag har faktiskt satt upp alla julstjärnor och adventsljusstakar i fönstren nu på kvällen. Det ser så trevligt ut när det lyser i fönstren.

Nu tänker jag krypa ner i sängen men i morgon kanske jag tipsar om ett gott recept till glöggen!

Kram från Emelie

1 kommentar:

  1. Åh vilken mysig adventsbricka du har gjort! Är det tillåtet för dig att nalla av alla godsakerna också? ;)

    Ha det fint!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie