Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 14 november 2010

Stickat och virkat

Igår när jag hämtade posten hade jag fått ett vaderat brev som jag genast kände igen handstilen på. Det var från mormor! Ivrigt öppnade jag det och där i fanns det små virkade vita hjärtan!
Jag berättade för henne när hon var hit sist att jag var ute efter sådana och eftersom jag inte är speciellt händig med virknålen själv letade jag någon som kunde göra dessa åt mig. Men nu slipper jag leta leta en "virkerska" längre. Tusen tack snälla mormor!



Visst är de helt underbara!?

Den stickade biten är dessa små söta sockor!


De låg på ett bord i vårat fikarum en dag. Det var en kollega vars fru som brukar sticka eller virka saker och sälja på jobbet till billiga priser. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att köpa dem, även fast jag inte har något litet barn som de skulle passa till. Därför får de hänga på min tavla tills jag får det :) Måste erkänna att man börjar längta lite efter små fötter som springer i huset...



Överblicksbild av tavlan som hänger innanför ytterdörren i hallen.


Sockorna som ger en vintrig känsla...




och ett sött hjärta som ger en mysig känsla, och extra roligt att det är min mormor som virkat dem!


1 kommentar:

  1. Jättefina sockor och hjärtan. Vilken snäll mormor du har.
    // ha en skön helg Lena

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie