Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



onsdag 1 september 2010

Ett... två... tre SÅLD!

I lördags var jag och mamma på auktion i Kungsgården. Redan på visningen fanns det flera saker som föll i smaken så vi stannade kvar. Tur var väl det för se vilka fina saker som jag ropade in! Måste erkänna att jag bjöd på fler saker än dessa som jag inte vann. En sak som jag ångrade att jag inte fortsatte höja budet på var ett vackert skåp som blev sålt för en otroligt billig penning. Men som sagt jag var inte inställd på att köpa ett skåp... Näste gång ska jag ha ett mer öppet sinne!



Bordet som sakerna står på och runt ska jag ha mellan soffan och fotöljen och göra något stileben på. Självklart ska det målas först!


Bäst av allt blev denna ställnig med trådrullar! Åh vad jag är nöjd med denna. Så otroligt fin.



Nu ska jag bara hitta på något bra ställe att ställa den på. Jag måste även köpa på mig lite olika spetsar.


Den gamla bärkunsen ska jag måla innan den får ta plats i vardagsrummet.





Den gamla selen är kvar. Får se om den är det efter jag målat...


Visst var det gamla rivjärnet fint?!



Nyckeln kommer säkert att passa bra någonstans. Man måste ju ha lite saker på vänt också...




Pottan kunde jag inte låta bli att ropa in för en billig penning nu när jag har ett pottskåp.



Även den gamla bibeln och psalmboken fick jag för en billig penning.



Det är otroligt fin texttyp i dem.


Måste erkänna att jag känner mig mer taggad på auktioner efter dessa fynd. Sedan är det otroligt spännande att lägga bud! Kanske nästa farligt och beroendeframkallande :)

Det var lite nya bilder. Ska som sagt försöka att lägga upp minst ett inlägg i veckan hädanefter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie