Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 7 februari 2010

Loppis och auktionsflopp


Idag blev det en riktigt loppis och auktionsflopp!
Vi åkte iväg till sporthallen i Kungsgården. Hade hoppats på att det skulle finnas lite möbler men så var inte fallet. Var mest prydnadssaker. Hittade i alla fall två små silverramar för 5kr styck, så ett litet fynd blev även idag.
Sedan åkte vi till nästa "flopp", auktionsvisningen. Jag har ju varit på auktion förut där det fanns allt från gamla möbler, skivor, lampor till textilier. Denna auktion verkade vara inriktad på mer exklusiva saker som orientaliska mattor, konst och kristallkronor. Vi gick ett varv och sedan åkte vi hem utan fynd. Kändes lite snopet när man hade sett fram emot att fynda möbler.

Nu på kvällen har jag fixat klart det sista i hallen. Jag hann även klä om vår blivande kontorsstol. Glömde att knäppa ett förekort. Vi hade redan målat om den men överdraget på sitsen var blå,rosa,vit randigt kraftigt tyg. Nu använde jag samma tyg som jag hade till elementskyddet.

Veckans projekt blir att måla loppisfynden från Erikshjälpen och Hendrik ska måla kistan som vi har som vardagsrumsbord.

Sedan kommer det en överraskning som ska hämtas i morgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie