Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



lördag 6 februari 2010

Mer smått och gott från Erikshjälpen



Köpte en bok, Kronprins Olav och Kronprinsessan Märtha: Ett album till minne av bröllopshögtidligheterna i Oslo mars 1929. Kul va? Nu när det vankas kungligt bröllop och allt detta år. Tyckte bilderna var så fina.Tror jag ska klippa ut några och sätta in i någon gammal ram eller något sådant. Får se hur kreativ jag blir framöver. Jag fick betala 10kr för den.
Sedan kunde jag inte motstå silverbrickan och den lilla virkade duken. Köpte även två små silverljusstakar för 10kr styck. Fanns mycket bra att handla idag!

Nu ska jag sätta igång att skrapa bort färg från golven. Gick inte alls som jag tänkt mig med listmålningen. Lät maskeringstejpen sitta kvar och när jag skulle dra bort den fastnade den i färgen så även lite färg från listerna följde med. Får fylla i med lite extra färg där det fattas. Sedan blev det ju färg mellan listen och tejpen. Suck. Men förhoppningsvis blir jag klar i kväll och kan knäppa någon efterbild då. Det kommer dock inte bli på garderoben uppe. Jag målade med vit och tror att skåpdörrarna var mer mot antikvit. Har inte bestämmt mig om jag ska måla listen antikvit eller måla dörrarna vit. Vad skulle du gjort?

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie