Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



måndag 15 februari 2010

Skänk eller är det en buffé?




Vad är det för skillnad mellan en skänk och buffé?
Igår var vi i alla fall och köpte denna fina möbel i Gävle, på samma gata som vi köpte finservisen. När vi sätter oss i bilen utbrister Hendrik: "vad är det för fel på den här jävla gatan". Jag vet inte om mannen som sålde möbeln hörde eller inte. Vad menar du med det frågade jag. "Jo alla är ju så himla trevliga här!". Jag kan bara instämma. Detta par var också supertrevligt! Det är så roligt att träffa positiva och trevliga nya människor. Det ger så mycket energi att bli trevligt bemött.

Vi hade tänkt att ha skåpet under TVn nere i vardagsrummet. Tror det kommer bli hur fint som helst med lite vit färg. Som ni ser på bilderna är benen svängda, det är mönster på luckorna och det är en vågad kant både på skivan och under luckorna.
Det enda felet med skänken är att ena dörrknoppen är trasig så jag funderar om man ska ta bort den andra också och spackla igen hålet. Det är ju två nycklar så man kan ju öppna luckorna med dem.
Hur skulle du gjort?

Jag har lyckas kommit åt någon knapp på kameran så man inte längre kan ta fler kort i samma bild så nu blir det flera bilder på rad i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie