Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



lördag 9 juli 2011

Himmelriket för människor som älskar gamla ting!

Jag trodde jag var i himmelriket!



Inte konstigt att man tror det när man slår upp portarna till denna lada.


Så mycket skräp men ibland hittade man en lite guldklimp.



Såhär såg min fyndhög ut, och det bästa allt det var gratis! Kostade bara lite svett och tid för att hjälpa till att rensa ur alla skrymslen på gården.



Som ni ser är det massa blandat i lådorna. Saker som kan vara bra att ha! Älskar sådana saker.


Här har vi en samlad bild på de större guldklimparna.



Denna slitna möbel ska jag försöka snickra ihop och självfallet måla om.
Gissa vilken färg?



Den kommer att få flytta in i sovrummet om allt går vägen.


Detta bord med klaffar på sidorna och den söta lådan efter långsidan kommer bli vårt nya vardagsrumsbord, men först måste benen kapas...







Det smala klaffbordet kommer nog att få ta plats under ett fönster som blombräda. Likaså det smala bordet med en hylla under.

Som ni märker är det gröna klaffbordet kvar, och det har jag ingen direkt adress på för tillfället, men inte kan man låta bli ett sådant fint bord!


Nu har jag att måla igen. Möblerna tvättade jag bara av med vattenslangen och Yes när vi kom hem. Gissa om de var angripna av damm och fågelbajs! Så imorgon hoppas jag att de har torkat så man kan gå lös med grundfärg!


Jag har inte visat riktigt alla guldklimpar utan de kommer små småningom!


Hoppas du haft en minst lika bra dag som jag!
Kram

2 kommentarer:

  1. Men oj vilka fina fynd!!! Vart sjutton har du varit och fyndat måntro??? Vilken jäkel till lada du hittat!!

    Roligt värre att ha massa kuliga projekt att sätta tänderna i :-)

    SvaraRadera
  2. Lador i Storvik går inte av för hackor! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie