Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 24 juli 2011

Vinbärspaj a´la Emelie

Nu när jag har så mycket röda vinbär gjorde jag en vinbäspaj igår.
Hendrik önskade sig en sådan med mycket smulor på!

Detta blev resultatet.



Blev lite orolig för resultatet, eftersom jag blandade ihop tsk med msk potatismjöl. Var rädd att det skulle ha blivit som marmelad i konsistensen, men oj så god den blev med vaniljsås till!

Jag har ju som sagt snöat in i smultäcken med kokos i, så det blev det även nu.

Gick inte efter recept denna gång utan blandade tills det blev en bra "smulkosistens" men det innehåller smör, socker, sirap, havregryn, mjöl och kokos.
Rödvinbären som var fryst blandade jag med potatismjöl, socker och florsocker innan de hälldes i en smord form med smulorna över, mitt i ugnen på 200 grader.

Lycka till och njut!

1 kommentar:

  1. Hej hej i stugan.

    Tack för det, den ska jag testa direkt, mums.

    Annars ville jag bara säga att ditt hem som alltid är så vackert och precis i min smak, ha det gott vännen!

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie