Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



tisdag 26 juli 2011

Körsbärspaj!

Kunde inte låta bli att lägga ut ännu ett pajrecept. Man kan tro att jag blivit pajoman, för det är så enkelt att göra, och gott!!

Våra körsbär har mognat så därför måste man ju testa att göra paj på dem också!



Här framöver måste jag även testa att sylta och göra körsbärsmarmelad...


Det jag lärde mig till nästa gång är när man kärnade ur körsbär ska man inte vara i närheten av kaklet, eftersom körsbärsstänk lämnar blå fläckar i fogarna!




Körsbären blandade jag med socker och ställde in i kylen en stund. Sedan hällde jag bort den mesta vätskan och blandade i florsocker och potatismjöl innan jag hällde bärblandninen i en smord pajform. Smultäcket är det vanliga jag gör nu för tiden med kokos ni vet. Pajen gräddades i ugnen på 200 grader tills täcket fick fin färg.





Jag har inte provsmakat pajen, utan det kommer hjärtat och hans vänner få göra när de kommer hem från tennisen, så jag hoppas att den smakar bra!
Själv ska jag åka och hälsa på den kompis!

Ha en fortsatt trevlig dag!

1 kommentar:

  1. Den pajen skulle din mor gärna vilja smaka på :-) Gud va gott det ser ut!!! /Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie