Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



tisdag 19 juli 2011

Hörnskafferibygget fortsätter!

Har ni sett vilken duktig sambo jag har!



Igår när det var regnväder satte han fart mitt hjärta. Han tog in skafferidörren och satte den på plats och medan jag var i stallet köpte han och satte upp listerna runt dörren.




Sist men inte minst målade han listen medan jag målade ute i i garaget.




Det blir så bra!



Ser ni låset? Vi har velat mycket hit och dit hur vi ska göra med dörrhandtag, om man ska ha en gammal hasp eller ett gammalt skjutlås som jag hittat på loppis. Tillslut bestämde vi oss för en gammal nyckel. Vi har fått vända på dörren så låset gick inte att använda för då skulle nyckeln hamna upp och ner! Så Hendrik vände på beslaget så ser det ju bra ut. Sedan får vi kapa av nyckel och limma fast det i hålet så man kan öppna och stänga dörren. För att dörren ska bli "stängd" kommer vi att sätta magneter på insidan.

Tror det blir det bästa beslutet när allt är klart!

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie