Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



fredag 14 oktober 2011

Enkel fredagskaka

Igår gjorde jag en enkel rödvinbärskaka som jag och hjärtat mumsade på när han kom hem från jobbet.

Den går superfort att göra; vispa 3 ägg och 3dl socker pösigt. Blanda i 3dl mjöl och häll i smord form. Strö över bär (i mitt fall vinbär) efter smak och hyvla över margarin. Avsluta med att strö över pärlsocker. Kakan gräddas i 175 grader i ca 30 min eller tills att kakan fått en fin färg.
Njut!

Jag smorde formen och hade på kokos för att inte kakan skulle fastna i formen.


Det var jättegott med en stor klick vaniljvisp till.


Lovar att den smakade precis lika bra idag!

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram från Emelie

2 kommentarer:

  1. Hejsan

    Här tror jag inte jag vart förut. Otroligt mysig blogg. Ska kika runt lite =0)

    Trevlig lördag
    Hälsningar Mia

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!!!
    Men va gömde sej i alla paketen nu då ......är ju jätte nyfiken !!!!!
    Härlig kaka du bjuder oss på idag....

    Ha en fortsatt mysig dag...

    Kramkram Lotta

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie