Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 2 oktober 2011

Söndagsfika med äppelpaj

Idag är det söndag. Veckorna och helgerna går så fort, så fort och redan är det oktober!

Gjorde en äppelpaj i den nya formen. Hjärtat önskade sig paj som vanligt med mycket smulor, och mycket "smulor" blev det.... Dock lite väl mycket för min smak...


Vackert gyllenbrun...


Smulor gjorda på margarin, mjöl, socker, sirap och havregryn som täcker svenska äpplen vända i en blandning av socker, kanel, kardemumma och ingefära.


Mysigt att fika såhär på eftermiddagen efter en god middag som hjärtat fixat i ordning medan jag var i stallet. Lätt att glömma bort hur bortskämd jag är.

Hoppas ni haft en toppenhelg och att ni får en bra start på den nya veckan!
Kramar från Emelie

2 kommentarer:

  1. Mmmm den ser jättegod ut :)
    Grattis till vinsten du också hi hi vi är små tur gummor :)
    Ha en skön Söndag kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. mums!!lyx med mat då man kommer hem från stallet..ha en bra måndag kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie