Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 9 oktober 2011

Gamla mått och en rostig hasp...

blev helgens loppisfynd från Rättvik. Det fanns inte så mycket att fynda på marknaden denna gång, förutom strumpor förstås. Det har verkligen blivit strumpsäsong på riktigt nu. Frost på rutorna och gräset när man vaknar... Tur att jag också hittade några billiga halsdukar på marknaden.


Duken hittade jag i en garderob här hemma. Den får pryda köksbordet ett tag. Det ser ganska hemtrevligt ut med duk.

Här ser ni lite tydligare vilken storlek på måtten jag fyndade.


2 och 1 liter samt 5 och 2 deciliter. Man kan även använda måtten som blockljushållare...




Den gamla rostiga haspen ska så småningom hamna på en given plats. Måste hitta två rostiga mälor som passar först...

Hoppas ni haft en fin helg!
Kram från Emelie


4 kommentarer:

  1. Fina fynd :) Fin kökssoffa jag skymtar där.
    Ha en fin kväll, Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Va roligt och mysigt att strosa runt på marknad :-)

    Min helg har bestått av jobb och jobb! Men nu är jag ledig i 2 dagar vilket ska bli grymt skönt!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina fynd du gjorde dom gamla fina måtten som man kan ha till mycket...
    Va fint det blev på bordet med måtten och ljuset!!!
    Ha en fortsatt mysig Måndag kväll...

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Så fint du fixat på bordet med dina fynd !
    Skoj att du vill vara med i min utlottning !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie