Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



tisdag 18 maj 2010

Vår ute...

vår inne, vår i hjärtat, vår i sinnet. Det kanske ska stå sol men jag tyckte att det passade mycket bättre med vår nu! Ni kommer snart förstå varför...




Jag hittade vårtavlorna som min mormor broderade åt mig i mars 1999 när jag var ner i källaren och letade efter andra små saker. Vad tiden tiden flyger iväg! Men det känns riktigt roligt att plocka fram dem nu.

Inför "fotograferingen" passade jag på att plocka in lite blommor som växer ute på tomten. Känns lite synd att de bara ska stå där ute och se fina ut.


Hästhov

Vad är en vår utan tussilago?



Plockade in lite gullvivor som växer rikligt på vår gräsmatta.



Krokus



Tyckte färgen på krokusen var så fin tillsammans med violkoppen och violer som växer i vårat singel runt huset. Ibland kan ogräs vara riktigt fint.




Vitsippan

Vackra vita vårblomma!






Jag satte fast en bit spets som blev kvar från rullgardinerna i ett nystan. Tycker faktiskt att det blev fint. Sedan har jag lagt lite annat ogräs brevid som jag hittade i singlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie