Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 6 juni 2010

Rabarberpaj med kokostäcke

Måste säga att det var riktigt gott med kokos i smuldegen!




Ingredienser:

* 3 stjälkar rabarber
* 2 msk potatismjöl
* 0,75 dl strösocker
* ev. 1 tsk malen kanel

Blanda ordning ingredienserna i en bunke och häll dem i en smord ungsfast form.

Smuldeg:

* 3,5 dl vetemjöl
* 1 dl kokosflingor
* 1 dl strösocker
* 150 g smör eller margarin

Blanda ordning ingredienserna i en bunke och strö sedan smuldegen över rabarberna i den ungsfasta formen.

Grädda rabarberpajen mitt i ugnen i 225°C i ca 20 minuter.

Servera med grädde, vaniljsås, vaniljvisp eller vaniljglass.

Jag gjorde dubbel sats av smuldegen och hade nog i mer rabarber än det som stod i receptet eftersom jag hade en rätt stor form. Sedan hade jag inte i potatismjöl och inte så mycket socker, men det hade nog behövts för pajen blev väldigt sur och blöt.
Nästa gång ska jag följa receptet.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie