Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 18 juli 2010

Gammeldagsa rullgardiner

Äntligen har jag sytt klart och hängt upp de gammeldagsa rullgardinerna som jag sytt av gamla lakan som jag budat på genom Tradera. Det var två underlakan, två överlakan och två örngott.


I soffhörnan tog jag underlakanen, de utan spets.






Soffan pryds av de vackra örngotten.




I matdelen hängde jag upp de med spets.





Tittar man noga ser man att det är lika monogram broderat på dem.


Jag måste även slå ett slag för klorin. När jag fick hem lakanen var de rätt gula, men efter de legat och dragit en stund i klorin och sedan tvättad med Vanish var de som nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie