Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 25 juli 2010

Våffeljärninvigning

När jag fyllde år fick jag ett våffeljärn av min pappa och hans sambo. Jag hade önskat mig ett som man kan grädda två våfflor åt gången. Tänkte att det även kan vara bra att ha om det kommer oväntat besök och man har tomt i frysen.



Våfflorna blev riktigt bra måste jag säga, fast jag gjorde efter recept och inte med pulver.
Toppade den första våfflan med skurna jordgubbar och grädde, men måste erkänna att de var godare att äta dem med grädde och mormors hemmagjorda vildhallonsylt! Ingen sylt är godare än den!

Receptet jag använde mig av hittade jag på nätet på receptbloggen. Smeten innehöll inga ägg. Jag gjorde 1,5 sats.

6 - 8 våfflor

* 3 dl vetemjöl
* 1 tsk bakpulver
* 4 dl mjölk
* 100 g smält smör
* sylt och vispad grädde som tillbehör

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie