Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 25 juli 2010

Hudikvisit

I torsdags var jag och Hendrik till Hudiksvall för att hälsa på min mormor och morfar.
När man kommer dit får man massa godsaker. Vi åt bland annat morfars hemmarökta egenfångade fisk och kokt färskpotatis med romsås och sallad i deras lusthus med utsikt över havet. Helt underbart läge de har!

Vi åkte även ut för att titta på bilar på olika bilfirmor och självklart en liten loppisrunda. Det blev ingen bil men två loppisfynd, två lampfötter som jag målade vit när jag kom hem. Vi stannade även till på en affär som heter Albert & Herbert som har massa olika prylar till bra pris. Där köpte jag två kuddfodral med vitt monogram och två lampslöjor med vitt monogram.

Lampslöjan på en lampfot som jag fyndade. De står i ett varsit fönster i matdelen.




Vackert monogram.




Kuddarna hamnade i en varsin fotölj.




Vitt monogram





Jag köpte även denna bild av jungfru Maria på Albert & Herbert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie