Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



lördag 30 januari 2010

Baka baka liten semla


Har precis gjort en semeldeg som står och jäser på spisen. Receptet hittar du på http://linneasskafferi.blogg.se/2009/february/bakning-i-liten-skala.html
Tänkte måla symaskinsbordet med täckfärg innan det är dags att göra bullar av degen. Man måste ju vara effektiv. Klockan 15.00 ska vi till gälve och åka pulka och grilla korv med vänner till Hendrik. Efter det ska vi till ett av paren och bli bjudna på tacos. Tänkte ta med mig semlor till efterrätt. Nu är ju frågan om man ska ha med sig någon "gåva" för att vi blir bjudna på mat? Svårt det här hur man gör :)
Hur skulle du göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie