Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 24 januari 2010

Moster Huldas äppelskalare





Jag tror att jag har köpt världens bästa uppfinning, Moster Huldas äppelskalare!
På mindre än 10 sek har man skalat, kärnat ur och skivat ett äpple. Bara att skära i bitar om man inte vill ha ringar. När man är klar är det bara att skölja av den. Helt underbart nu när vi har flera äppelträd på tomten. Kanske ska försöka mig på att göra äppelmos till hösten? Kan garantera att det kommer att bli en hel del äppelkakor, äppelpajer och äppelmuffins i alla fall.
Bättre beskrivning hittar ni på: http://www.youtube.com/watch?v=FNKrK8S78CY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie