Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 24 januari 2010

Köket efter...



Jag är så nöjd med vårat kök nu när vi målat om det!
Tapeterna täckte vi över med en antikvit färg från Flügger. Även listerna målade vi. Blev ett helt annat kök! Mycket lugnare blev det än med ekgolvlister och mönstrad tapet. Tapeterna var jättefina men de passade inte min stil. Självklart vill jag byta köksluckorna också men det får bli en annan gång. Det kostar ju lite mer än lite färg.. Det är ju som sagt inget fel på dem heller men passar ju inte min vita stil. Något som vi ska byta är bänkskivorna och diskho. Nu har vi en rund där det läkt in vatten så bänkskivan har blivit alldeles bucklig.

Först när vi målade om köksväggarna blev jag inte alls nöjd med färgen, tyckte den såg gul ut, men när vi fick dit möblerna blev jag helnöjd! Som ni ser på bilderna har även kökssoffan fått en makeover. Vitmålad och nytt tyg på dynan. Den blev så fin fast den bara har ett lager grundfärg, så den får vara så. Riktigt bra grundfärg från Beckers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie