Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



måndag 4 januari 2010

Vardagsrummet




Braskaminen har gått varm sedan vi flyttat in. Tur att man har en pappa som har samlat på sig massa ved. Till sommaren får vi hugga egen eller beställa hos någon. Jag tjatar ju om "fin ved" alltså vit björkved men vi får väl se hur det blir med det. Till nyårsfesten vi hade här hemma hade Hendrik letat ut några fina pinnar som vi hade i korgen. Han är bara för go. För att vi inte skulle smälta bort hade vi tänt värmeljus i kaninen i stället. Såg minst lika mysigt ut. Synd att vi inte tog kort då när jag hade dukat långbord till 18 personer och dukat fint...
Orgeln syns längst bort i hörnet på en av bilderna. Matbordet och stolarna är också ett blocketfynd som vi målat skivan och sitsarna på stolarna vita. De var träfärgade från början. Blev så fint tycker jag!

Bättre bilder kommer med tiden. Tror det är så med inredning att det blir nog aldrig riktigt klart utan förändras hela tiden. Kanske är just det som gör att det är så roligt att hålla på att pyssla och leta på loppis och på Blocket.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie