Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 24 januari 2010

Egensydda rullgardiner


Måste ju lägga upp en bild på mina rullgardiner som jag sytt till köket.
Undra hur många timmar jag lagt ner på dessa två?!
Blev en hel del svordomar också. Det var inte så lätt som jag trodde.
Men nu är de i alla fall klara och jag tror att jag låter dem vara så här. Hade tänkt att göra en överliggare med spets, men jag väntar nog med det.
Jag använde ett vitt linnetyg som jag köpte på metervara. Hade från början tänkt ett linneliknande bommulstyg men det var slut när jag skulle köpa det. Är glad för det nu. Tycker att det blev mer rustikt med riktigt linne. Det jag däremot inte fick till är rosetterna. Får öva lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie