Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 24 januari 2010

Kuddar med monogram och spets



Igår kom min mormor och morfar från Hudiksvall på besök. De hade med sig så fina flyttningpresenter! Fick en vit madonna, en lampfot med lampslöja som mormor sytt själv med spetskant och tre underbara kuddar med kuddfodral av lakansväv dekorerad med spets och monogram. Jätteroligt att få så pass personliga presenter som hon gjort. På kuddfodralen hade hon broderat initialerna EF (Emelie Forsberg) Jätteroligt att ha framme. Som ni ser på korten fick de pryda min kökssoffa. De blev verkligen grädden på moset.

Eftersom min sambo gör mycket godare mat än mig så fick han fixa maten. Mamma hade gjort helstekt kött med rödvinsås som hon hade med så Hendrik gjorde en supergod potatisgratäng till, förkokt i massa grädde. Mums vill jag lova. Något som jag fixade var grönsalladen till. Lagom nivå på matlagning tycker jag. Baka är mer min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie