Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



torsdag 8 april 2010

Färg jag målat möbler med


Jag har fått en fråga om vad jag använder för färg när jag målar mina möbler och andra saker.
Som jag nämnde tidigare använde jag Flügger ISO Primer Spärrfärg (vit) när jag målade skåpen sist. Det ska spärra för att träet inte ska släppa ifrån sig färg. Annars har jag använt Beckers snickerislip (vit) när jag grundat tidigare saker.

Som täckfärg har jag använt Flügger Interior High Finish kulör S0300-N när jag målat riktigt vitt och Beckers Snickerifinish 40 kulör S0502-Y när jag målat brytet vitt.
De flesta möbler och saker i huset är målat med den riktigt vita färgen. Det är bara spåpet, tallrikshyllan, bordet och stolarna i köket som är målat med den brytna färgen.

Kökssoffan och skåpet i hallen har jag bara grundat en gång med Beckers snickerislip.

Sedan finns det säkert andra märken och färgsorter som är minst lika bra som de jag använder. Man ska nog höra med sin färgaffär vad de rekomenderar, det är ju ändå de som är utbildade på färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie