Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



söndag 25 april 2010

Med blandade känslor...




...bröt jag av den första blommande pelargonstängeln från min pelargon som jag haft sedan jag flyttade till lägenehten för många år sedan. Det bevisar att pelargoner är mycket tåliga blommor som kan torka ut imellanåt samt inte så kräsen på att bli omplanterade. Jag har aldrig bytt jord åt den och ändå har den hållit sig grön och fin. Nu tänkte jag att det ska bli ordning och reda så jag ska fort jag bloggar klart plantera om den.



Burkarna jag köpte på Lagerhouse har jag fyllt med mjöl och socker. Man kan lura sig på att de ser så stora ut, men ändå får man inte i ett helt mjöl eller sockerpaket i dem.



Murgrönan jag hade i fönstret i kontoret fick jag lov att flytta. Det blir alldeles för varmt så att bladen blir brända. Jag har även fått flytta bort min hjärtan på tråd och fredskalla ur ett fönster nedan. Nu måste jag försöka skaffa blommor som tål stark sol...pelargonen verkar trivas otroligt bra i alla fall.



"Hannibalhjälmen" Eller hur var det Cornelia?

1 kommentar:

  1. Hannibal Lecter hjälmen..svar ja ;) Den var finare med grönt runt än på huvudet..

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie