Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



måndag 12 april 2010

Målat terrakottablomkrukor



Igår när vi var till Bollnäs köpte jag två olika blommor och sex stycken tarrakottakrukor på Mobackes.
Denna "plättar i luften" får stå i en av krukorna så länge, men fort vi fått upp blombrädor i köket kommer krukorn att få stå där med pellargoner i. Jag tycker det är så fint. Den andra gröna växten jag köpte står ovanpå tallrikshyllan i den vita krukan med änglarna på.





Jag har även hängt upp två gamla kökshanddukar på tallrikshyllan som jag fick av mormor.


Jag blev inspirerad av min mormor som hade målat terrakottakrukor men tror att min färg täckte mycket mer för man ser knappt pänseldragen. Man borde kanske ha målat med mindre färg?



I morgon hoppas jag att Hendrik åker förbi Biltema på väg hem från jobbet och köper hem stora utekrukor. Vill köpa och sätta ut penséer på bron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie