Inredningsblogg där jag visar min tolkning av vit inredning.
Jag kommer även att dela med mig av gamla samt nya favoritrecept!

Välkommen att inspireras!



onsdag 21 april 2010

Luffartårta



Min nya favorit som går snabbt att göra, i alla fall om man har moster Huldas äppelskalare!

Ingredienser:
50 gr smör röres
1 ägg
2 kkp socker
2 kkp mjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljpulver
1 kkp mjölk
Stick ner äppelklyftor av 2-3 äpplen
strö kanel och socker över
i en bröad form typ sockerkaksform
200 grader



Serveras som den är eller med vaniljsås.

Smaskens!

2 kommentarer:

  1. Va gott det så ut. Å jag som åxå har Huldas äppelskalare.....
    Kram-Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt att det från din blogg jag blev inspirerad att köpa en egen ;)
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck!
Det värmer.
Kramar från Emelie